17 Mart 2008 Pazartesi

SUSAMLI HALKALAR

Ben yapımını görmediğim bir şeyin sadece tarifinden yola çıkarak güzel sonuçlar elde edemeyen biriyim galiba:)Çünkü defalarca bana verilmesine rağmen eşimin çoook sevdiği susamlı halkalar hiç de bana tarif verenlerinki kadar güzel ve lezzetli olmuyordu.Eşimin annesinden aldığım tarifi denedim en sonunda ama onunki gibi de olmadı.Sonra ben ona takılmaya başlar olmuştum formülde bişeyleri sakladığına dair:D Ama bir gün gördümki tarif aynıydı fakat bu tarifi de diğer lezzetlerde olduğu gibi isteyerek ve sevgiyle yapmak gerekiyordu.
İçinde margarin olan tariflerin hamurlarının sert olmamasına ve verilecekleri fırının önceden ısıtılmış olmasına da dikkat etmek gerekiyordu.Bu ayrıntıların önemi farkettikten sonra denediğim ve hazırlarından farksız olana susamlı halkalarımı ben de sizinle paylaşmak istedim.


MALZEMELER
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı erimiş margarin
2 yumurta(1 tanesini akı üzeri için ayrılacak)
1 tutam tuz
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
5 su bardağı un
susam ,çörek otu
Önce tüm sıvı malzemeleri karıştırıp sonra unu ve kabartma tozunu ekliyoruz.Bu arada bu tarifte kullanılan yoğurt ve yumurtayı da önceden buzdolabından çıkartıyoruz.Yumuşacık bir hamur elde ediyoruz sonunda.Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp onlara küçük simit şekli veriyoruz.Bunları önce yumurta akına sonrada susama batırıp yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz.180 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz.Limonata veya çayla afiyetle yiyor üstüne de kısa bir yürüyüş yapıyoruz ki alınanlar verilenlere eşit olsun ve dengeler bozulmasın:D

Hiç yorum yok: