12 Mart 2008 Çarşamba

AÇMA

Evde ekmek yapmak yada mayalı birşeylerle uğraşmak,hamur yoğurmak ev hanımları için hem spor hem de stres atmanın en güzel,en üretken yolu:)Birşeylerin büyüyüp şekillendiğini görmek çok mutlu ediyor insanı.Yeni doğan gün,yeşeren bir çiçek,büyüttüğümüz bir canlı(bir bebek yada bir hayvan)hepimizi çok mutlu eder değil mi? Bu güne kadar ben de beni sadece bunların mutlu ettiğini düşünürdüm .Ama beni mutlu eden bunca güzellik dışında büyüyen kabarıp kocamanlaşan bir hamur da var artık:)Evden yükselen missss gibi mahlep kokusu...Birgün komşular :

-Bu kadın evde ruhsatsız pastane, fırın işletiyor!diye şikayetçi olurlarsa hiç şaşmam:)
Çünkü gecenin bir yarısı bizim evden ekmek,simit açma,kek,börek,poğaça kokuları gelir daima.

Yine bir gün internette yemek sitelerini dolaşırken Portakal Ağacı'nda görüp denediğimiz açmanın tarifini paylaşmak istiyorum sizinle.Tam olarak hatırlayamıyorum ama sanırım bunu da iştah kabartan resimlerini görüp dayanamayan oğlum için yapmıştım:)Oğlumun benim bu günlere gelmemdeki katkısını yadsıyamam :):):)



MALZEMELER
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket dr otker instant maya
1 tatlı kaşığı mahlep
2 yumurta(sarıları üstü için ayrılacak)
alabildiği kadar un
çörek otu ve ya susam
Önce tüm sıvılar karıştırma kabı içersinde iyice karıştırılır.Pürüzsüz bir kıvam elde edildikten sonra yavaş yavaş un eklenir.(yaklaşık 4 su bardağı un alıyor) Unun içine maya,tuz,şeker ve mahlep de eklenir.Çok katı olmayan,yumuşak kıvamlı ama ele yapışmayan bir hamur elde edilir.Hamurdan eşit büyüklüklerde(yaklaşık 12 tane çıkıyor)parçalar kopartılır ve yuvarlanır. Yuvarlanan parçaların herbirine elle bastırılıp içine azıcık margarin sürülür ve elle biraz daha açılır.Rulo haline getirilen hamur elle uzun fitil şekline getirilir(simitte olduğu gibi)Simit gibi şekillendirilen açmalarımızın üzerine yumurta sarıları sürülüp susam veya çörekotu serpilir.Oda sıcaklığında veya fırında hızlı mayalndırma yoluyla tepsi mayası gelen açmalarımız 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.
Çıkacak missss gibi kokuya ve görüntüsüne dayanabilirseniz fırından çıkıp biraz ılıyınca servis edilir.
NOT:Açmalarımızı sade yapabileceğimiz gibi içine zeytin,peynir,kıyma veya papates de koyabiliriz.
içini yağlamak için margarin

Hiç yorum yok: